9. tammikuuta 2018

UUDEN KAMERAN ENSIMMÄISIÄ RÄPSYJÄ

Tässä vähän sekalaisia kuvia joita olen ottanut lähinnä uuden kameran testailemiseksi. Ai että oon iloinen, kun kuvien laatu on selkeästi parempi kuin vanhalla kameranrotiskolla. Vaikka tiedän ettei mun kuvat vieläkään ole mitään ammattilaistasoa tai edes lähelläkään sitä, niin nyt tuntuu siltä että saan vihdoin sen näköisiä kuvia kuin mitä olen halunnutkin. Eli sellaisia, että ne riittää vallan hyvin mun kansioissani. Kuka tietää, ehkä joku päivä tulee päivitettyä kalustoa taas pykälä ylöspäin, mutta ainakin nyt oon supertyytyväinen! Mutta nyt niihin itse kuviin.
Untitled Mulla on viherpeukalo todellakin keskellä kämmentä, mutta silti mun pikkuinen rahapuu (olen antanut sille nimeksi Masi, hei vaan) on pysynyt hengissä jo puolisen vuotta! Luin joskus netistä että rahapuu on melkeimpä mahdoton tappaa, mutta voi kuulkaa, mä olen tehnyt senkin! Vuosi sitten syntymäpäivälahjaksi saatu kaunis ja rehevä rahapuu kuoli mun huoneeseen melko nopeaan, mutta tässä on ehkä sinnikkäämpi yksilö *koputtaa puuta*
Untitled Mun koti tuntuu päivä päivältä enemmän omalta paikalta ja viihdyn täällä aina vaan paremmin. Myönnän, että haaveilen silloin tällöin tilavasta kaksiosta, missä olisi isot ikkunat, erillinen makkari, mahdollisuus pestä pyykit asunnon seinien sisäpuolella, enemmän säilytystilaa, harmaat lattiat ja missä aikaa voisi viettää muutenkin kuin a) sängyssä maaten tai b) pöydän ääressä istuskellen, ja vaikka mitä muuta vielä, mutta just nyt tämä asunto on mulle oikein hyvä paikka. 
UntitledUntitled Uudenvuoden aattona tulin junalla tänne Tampereelle, laitoin kamat kasaan ja kävelin tuonne keskustan toiselle laidalle Karoliinan luokse, missä aloiteltiin iltaa, kilisteltiin kuohuvalla ja laittauduttiin. Käytiin myös katsomassa Laukontorilla ilotulitusta ennen kuin suunnattiin baariin! Oli kyllä hauskaa olla ulkona pitkästä aikaa, vaikka kieltämättä myös tää tipaton tammi(ja helmi)kuu tuntuu myös virkistävältä ajatukselta. Mulla oli päällä H&M:ltä ostettu punainen haalari, johon pukeuduin myös jouluaattona illallispöytään sekä viime viikonloppuna valmistujaisjuhliin. Se on kyllä ihanan monikäyttöinen vaate, kun se tosiaan muovautuu monenlaiseen juhlintaan asusteita vaihtelemalla ja pitämällä hihat joko kuvan tapaan alhaalla tai nostamalla ne ylös, kuten tein viikonloppuna kun halusin asusta vähän siveellisemmän.
UntitledUntitled Aikamoinen kontrasti näissä kuvissa keskenään, eikös? Nyt kun mulla on tämä "dieetti", niin arkena tulee syötyä melko simppeliä, terveellistä ruokaa. Ei sillä etteikö myös tuon kuvan annos riisiä, kanaa ja vihanneksia myös maistuisi hyvältä ja terveellisestihän voi syödä munkin ruokavalio-ohjeiden mukaan tosi monella tavalla, mä nyt vaan olen halunnut tähän asti mennä sieltä mistä aita on matalin ja syödä niinkin mielikuvituksellista ruokaa kuin makaroonia + jauhelihaa tai tätä riisiä + kanaa... täytynee alkaa soveltaa erilaisia ruokia niistä sallituista raaka-aineista, nimittäin 8 viikon jälkeen tuo voi tulla muuten korvista jo ulos! Pizzan kuva on mun ekasta cheat mealista, joita mulla on tosiaan viikossa se yksi. Sellainen välitön pakko-saada-herkkuja-tai-kuolen -himo on mennyt pois kun on syönyt säännöllisesti ja reilusti oikeaa ruokaa, mutta silti fiilistelen jo näin alkuviikosta, että mitä sitä tällä viikolla cheat mealina söisi...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti