7. tammikuuta 2018

UUDEN VUODEN LUPAUKSET

Huh heijaa, hyvää uutta vuotta 2018 sulle, kuka ikinä tätä luetkin! Päivät ja viikot on taas vaihteeksi kuluneet rytinällä, ja en taas ole vaan saanut aikaiseksi tulla kirjottamaan mitään tänne, vaikka ajatus on pyörinyt päässä monena päivänä. On niin paljon siistejä juttuja, mistä haluaisin päästä jo kirjottamaan, mutta ehkä ripottelen niitä useampaan tekstiin, ettei tule infoähkyä kerralla, hahah. 

Koska uusi vuosi on vaihtunut, niin perinteisesti sehän tarkoittaa uuden vuoden lupausten tekemistä. Mä en uutena vuonna tehnyt mitään sen suurempia julistuksia, mutta nyt muutaman päivän mietittyä tein muutaman tavoitteen itselleni tälle vuodelle. Vuoden päästä voi sitten palata ja katsoa, miten hyvin lupaukset tuli pidettyä ja tavoitteet saavutettua. 
large

✔︎ Training with Ilona LEAN MUSCLE -valmennus
Olin jo ennen uutta vuotta pitkän aikaa kypsytellyt ajatusta hankkia tämä valmennus ja kyttäsin tarjousta ties kuinka kauan, kunnes sitten aatonaattona klikkasin sen ostoskoriin! Aloitin heti ensimmäinen päivä tammikuuta (noh, noudatin ruokavaliota niin hyvin kuin edellisen illan/yön juhlinnan jälkeen kykenin) ja ensimmäinen viikko on nyt siis pulkassa. Tähän mennessä on mennyt hyvin ja oon tykännyt! 

✔︎ Elämäntapojen jatkaminen valmennuksen jälkeenkin
Missään tapauksessa en jatka ruoka-aineiden punnitusta gramman tarkkuudella tämän "dieetin" jälkeen, mutta toivoisin, että kipinä salitreeniin säilyisi ja myös kerran viikossa herkuttelun rutiini jäisi pysyväksi - ennen tätä nimittäin salilla käytiin silloin kun jaksettiin ja herkkuja syötiin sitten senkin edestä. Elämäntapamuutokseksi tätä kai voisi sanoa?

✔︎ Stressin hallinta
Opiskeluiden puolesta tuleva kevät ainakin näyttää melko stressittömältä, mutta koska tunnetusti oon vähän turhankin hyvä haalimaan kalenterini täyteen juttuja, niin sillä tavallahan tässä on taas päässyt käymään. Jonkunlaista painetta on tänä vuonna ainakin lokakuuhun asti, mutta sitten ehkä helpottaa! Tosin sitä ennen pitäisi kai järkätä yksi Särkän Märkä ja yksi Hämeenkadun Appro, yhdet Boomin 50-vuotispippalot, saada joku fiksu kesätyöpaikka ja paljon muuta... 

✔︎ Olla kiitollinen ympärillä olevista ihmisistä eikä ottaa ketään itsestäänselvyytenä
Tää liittyy kyllä vahvasti tuohon edelliskohtaan! Nimittäin vaikka tehtävää on paljon ja varmasti jossain kohtaa alkaa asia jos toinenkin turhauttaa, niin mulla on kuitenkin ympärillä ihmisiä joiden avulla kaikesta selviää! Mitään hommaa ei oikeasti tarvitse tehdä yksinään, kaikkeen saa apua jos vaan ymmärtää kysyä. Oon niin superkiitollinen mun perheestä, kaikista uusista ja vanhoista ystävistä, poikaystävästä ja kaikista niistä muista, jotka päivittäin pitää mut järjissään. Muistaisinpa olla sitä tänä vuonna jatkossakin!

✔︎ Olla valittamatta niin paljon
Ääh, pahaa ruokaa, yhyy, inhottava keli, hitsi kun väsyttää, onko pakko jos ei tahdo... kuulostaa turhankin tutulta! Tänä vuonna haluaisin opetella löytämään kaikista asioista hopeisen reunuksen, ja jättämään turhan valittamisen pois! Sillä ei kylvä muuta kuin pahaa mieltä myös muihin ympärillään oleviin. Valittamisen sijaan energian voisi käyttää niin moneen muuhunkin asiaan! 

✔︎ Löytää uudestaan valokuvaamisen riemu
Silloin kun lopetin mun vanhan blogin kirjoittamisen niin valokuvaaminen jäi siinä samalla ihan sivurooliin mun elämässä, vaikka aikaisemmin kuljin kamera lähestulkoon kasvaneena kiinni mun käteen ja ikuistin kaikkea mahdollista. Viime aikoina, kun kaivoin kameran taas esille naftaliineista, niin tajusin miten vanha ja raihnainen mun iki-ihana Canonin 1000D-runko jo oli. Olen ostanut sen kuudennella luokalla, ja jos nyt olen yhden välivuoden jälkeen yliopistossa niin siitä voi jokainen laskeskella että paljonko ikää kameravanhukselle oli jo ehtinyt kertyä. Joulun välipäivinä päästin rakkaan runkoni ansaitulle eläkkeelle ja päivitin itselleni paremman version, Canonin 750D:n! Tähän mennessä runko vaikuttaa mulle just sopivalta, ei ammattilaiskameralta mutta ei ihan siltä halvimmalta rimpulaltakaan. Vielä kun jostain löytyisi rahat objektiivikokoelman laajentamiseen, niin avot... 

✔︎ Kirjoittaa blogiin ajatuksia ylös useammin
Tiedän itsekin kirjoittaneeni ihan luokattoman huonolla aikataululla, mikä harmittaa, koska monta hyvää ja tärkeää juttua on jäänyt kirjoittamatta ylös. Vaikka mun lukijakunta koostuukin lähinnä musta itsestäni sekä parista kaverista (Karoliina I know you there) niin loppujen lopuksi itseäni varten mä tänne kirjoitankin, jotta voisin sitten myöhemmin palata näiden aikojen fiiliksiin ja kuulumisiin. Eli lupaan vähän parantaa tätäkin tahtia! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti